Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Rabu, 17 Oktober 2012

Gadis bermalam di penjara gagal hadir bicara kes khalwat


Gadis yang menghadapi tuduhan khalwat dengan seorang penagih dadah dibawa ke lokap polis selepas ditahan ketika berada di sebuah rumah dekat Alor Tembesu, tengah hari kelmarin.


DUNGUN - Seorang gadis yang dipercayai enggan tampil di mahkamah untuk membela diri atas tuduhan jenayah khalwat terpaksa bermalam di bilik bertirai besi apabila dia ditahan pihak berkuasa ketika menyembunyikan diri di sebuah rumah, dekat sini, tengah hari kelmarin.

Gadis terbabit yang dicekup khalwat bersama teman lelakinya di sebuah hotel gagal hadir perbicaraan yang sepatutnya berlangsung pada Mei lalu menyebabkan satu waran tangkap dikeluarkan mahkamah terhadapnya.

Berikutan itu, Pegawai Penguat kuasa Syariah Dungun yang mendapat maklumat mengenai suspek berjaya menghidu lokasi persembunyian gadis berumur 17 tahun itu di sebuah rumah dekat sini.

Gadis terbabit yang ditahan kira-kira jam 12 tengah hari dibawa ke lokap Balai Polis Dungun sebelum dihadapkan ke mahkamah untuk tindakan selanjutnya.

Bagaimanapun, gadis yang beralamat Kampung Bijangga itu yang didakwa mengikut Seksyen 31(b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001 tidak mengaku salah dan mohon untuk dibicarakan.

Dia dibebaskan dengan ikat jamin RM1,500 dengan seorang penjamin sebelum menunggu kesnya disebut semula pada 24 Disember nanti.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular