Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 16 Februari 2013

Seniman veteran Malaysia Kuswadinata meninggal dunia

AMPANG - Seniman veteran era 1950-an Kuswadinata atau nama sebenarnya Kuswadi Bujang, 75, meninggal dunia di Hospital Ampang di sini, jam 5.07 petang semalam.

Menurut anaknya, Irwan, 25, Allahyarham yang lebih mesra dipanggil Pak Kus menghembuskan nafas terakhir di sisi isteri Kamariah Mohd Said, 58, dan empat anaknya, Jasmine, 27, Hafsham, 26 serta Rizal, 23. “Jenazah ayah akan dibawa ke rumah keluarga di Jalan Rasmi 4, Taman Rasmi Jaya, Ampang. Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Ampang esok (hari ini) jam 11 pagi,” katanya yang sempat dihubungi menerusi khidmat pesanan ringkas.


Bintang Ibu Mertuaku dan Antara Dua Darjat arahan Tan Sri P Ramlee itu dimasukkan ke hospital sejak 9 Februari lalu akibat pendarahan usus kecil dan kanser kelenjar dihidapinya empat tahun lalu. Allahyarham turut mengalami barah prostat dan masalah buah pinggang teruk sehingga menyukarkan buang air kecil secara normal.

Sepanjang terlantar di hospital, Allahyarham sempat dikunjungi pihak media bersama Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan). Malah, Menteri Kebudayaan Dan Pelancongan Datuk Seri Dr Rais Yatim turut meluangkan masa memberi sumbangan daripada Tabung Kebajikan Artis kementerian.


Media semalam melaporkan, Allahyarham berhasrat membawa keluarga bercuti di Pulau Kapas.(metro)

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular