Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 22 September 2012

Pelajar perempuan mahu lari bersama kekasih


Borang pertukaran sekolah yang di palsukan oleh remaja perempuan.



KULIM - Polis menahan seorang remaja perempuan berusia 14 tahun yang masih bersekolah bersama kekasihnya 16 tahun di sebuah taman permainan di sini, kerana cuba melarikan diri dari rumah kira-kira jam 5 petang kelmarin.

Remaja perempuan itu dilihat duduk di atas motosikal Honda EX5 milik kekasihnya dengan sebuah beg.

Melihatkan keadaan mereka yang mencurigakan, polis dari Cawangan Pencegahan Jenayah (CPJ), Balai Polis Kulim terus mendekati pasangan itu.

Mereka kemudiannya dibawa ke balai polis untuk siasatan lanjut.

Ketika pemeriksaan dijalankan, polis menemui surat pertukaran sekolah palsu yang diisi oleh pelajar perempuan itu sendiri.

Polis turut menemui telefon bimbit dipercayai milik ibu pelajar perempuan itu.

Telefon itu akan digunakan untuk memberi pengesahan kepada pihak sekolah, sekiranya mahu mendapat pengesahan ibu pelajar perempuan itu tentang permohonan pertukaran sekolah.

Dalam keterangan dibuat, pelajar perempuan mengenali kekasihnya sejak lima hari lalu dan mengambil keputusan untuk melarikan diri bersamanya.

Untuk memastikan masalah itu tidak berlanjutan, polis mengambil tindakan menghubungi waris kedua-dua remaja terlibat.

Dari semakan nombor kad pengenalan dibuat, polis mendapati pasangan lelaki mempunyai rekod kes cabul seorang pelajar perempuan.

Waris pelajar perempuan menyatakan sejak kebelakangan ini mereka sering kehilangan duit dan mengambil keputusan untuk menyerahkannya kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk ditempatkan di rumah perlindungan.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, masalah sosial dalam kalangan remaja hari ini semakin membimbangkan.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular