Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Jumaat, 16 November 2012

Massa GMNI Ludahi dan Injak-injak Bendera Malaysia

Massa GMNI meludahi dan menginjak-injak bendera Malaysia di depan kedubes Malaysia

JAKARTA - Dalam aksi mereka di depan Kedubes Malaysia, Jumat (16/11/2012), puluhan mahasiswa dari GMNI Lintas Komisariat se-Jakarta Timur sempat bermaksud membakar bendera Malaysia, namun diarang oleh petugas kepolisian yang berjaga mengawal aksi tersebut.

"Ini bentuk kemarahan kami atas kekurang-ajaran Malaysia, kenapa kami dilarang?," teriak orator di depan petugas kepolisian yang melarang mereka melakukan aksi bakar bendera.

Gagal melakukan aksi bakar bendera, massa kemudian menginjak-injak bendera Malaysia dan meludahinya beramai-ramai. Mereka juga berniat tetap melakukan aksi membakar bendera di kampus mereka masing-masing.

"Jika tidak boleh membakar disini, kita akan membakar bendera laknat ini di kampus kita," teriak orator.

Aksi puluhan mahasiswa GMNI ini terkait dengan kasus pemerkosaan tenaga kerja wanita (TKW) asal Indonesia yang diperkosa oleh petugas kepolisian Malaysia. Mereka juga menilai tindakan kurang ajar Malaysia bukan hanya sekali ini terjadi, tetapi sudah berulang kali tetapi tidak pernah ada respon tegas dari pemerintah dalam menangani kasus-kasus tersebut.

"Aksi biadab ini sungguh merendahkan kita sebagai bangsa, Ganyang Malaysia!!!. Turunkan SBY-Boediono yang tidak mampu membela rakyat," tandasnya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular