Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Isnin, 6 Jun 2011

Lagi gadis Malaysia derita tinggal di Lambok


SIMPANG RENGGAM - Joriyah yang berasal dari Kampung Tengah, Layang-Layang berkata, anak gadisnya, Norhalisa Umno @ Mohammad, 23, ada menghubunginya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) dua bulan lepas yang memaklumkan bahawa dia mahu pulang ke negara ini selepas mengalami kesukaran hidup di Lombok.

“Anak saya (Norhalisa) menghilangkan diri dari rumah pada usianya 19 tahun. Selepas mengetahui kehilangan Norhalisa, puas kami mencarinya di serata tempat termasuk menghubungi kawan-kawannya.

“Bagaimanapun, usaha yang dilakukan itu gagal sehinggalah saya diberitahu dia berada di Lombok melalui SMS yang dikirimkannya dua bulan lepas kepada saya,” katanya kepada media selepas memohon bantuan kepada Pengerusi Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO, Datuk Muhamad Khairun Aseh di Sekolah Menengah Kebangsaan Simpang Renggam, semalam.

Menurut Joriyah, Norhalisa memberitahu dia berada di Lombok sejak tiga tahun lepas selepas berkahwin dengan lelaki dari sana yang dikenali sebagai Man dan memiliki anak lelaki berumur setahun setengah.

Di samping itu, Joriyah yang ditemani suaminya, Yunus Mat Zin, 45, berkata, Norhalisa menerusi beberapa SMS yang lain memberitahu anak perempuannya tidak bekerja manakala Man pula meninggalkan dia selepas mendapat pekerjaan di Brunei.

“Dalam SMS tersebut, Norhalisa juga memberitahu hubungannya dengan ibu dan bapa mertuanya tidak baik dan dia kini terpaksa menumpang di rumah seorang rakan di Gunung Mujur, Desa Bujak, Kecematan Batukliang selepas bergaduh dengan mereka.

“Norhalisa sudah beberapa kali minta saya bantu dia balik ke Malaysia. Walaupun saya tahu anak saya melakukan kesilapan, tetapi ibu mana yang tidak risau bila anak sendiri menderita. Saya merayu kepada mana-mana pihak supaya dapat membantu saya kerana kami orang susah tidak mampu untuk menanggung kos bagi membawa pulang anak saya ini,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular