Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Sabtu, 4 Jun 2011

Nadirah 18 tahun, dirayu pulang kepangkuan keluarga



BANDAR JERANTUT – Sepasang suami isteri yang menetap di Kampung Melayu, dekat sini, Zainudin Dollah, 45, dan isterinya, Zarena Ednan, 41, merayu anak gadis mereka, Nur Zaidatul Nadirah, 18, agar pulang ke pangkuan keluarga.

Zainudin berkata, anak gadisnya yang lebih mesra dipanggil `Angah’ dalam kalangan ahli keluarga, keluar dari Kuarters Kerajaan Kampung Melayu tempat mereka sekeluarga menetap, pada 18 Mei lalu.

Menurutnya, anaknya itu keluar sekitar jam 10.30 pagi ketika ibunya pergi membeli barang di pasar, dan ketika itu dia cuma membawa beberapa helai pakaian serta barang peribadi.

“Isteri saya menyedari Angah sudah tiada di rumah setelah pulang dari pasar Jerantut sejam kemudian.

“Sehari sebelum Angah keluar rumah, saya ada memarahi dia kerana enggan pergi bekerja di sebuah stesen pam minyak di bandar ini,” katanya di sini.

Zainudin berkata, dia sebenarnya bukan berniat untuk marah, tetapi lebih kepada teguran kerana anaknya enggan pergi bekerja, sedangkan sebelum itu keizinan telah diberi untuk membenarkan dia bekerja di stesen minyak tersebut buat sementara waktu.

Menurutnya, kerja sementara itu adalah kemahuan anaknya sendiri sambil menunggu keputusan melanjutkan pelajaran ke Tingkatan Enam di sebuah sekolah menengah di sini.

“Kami sekeluarga amatlah mengharapkan agar Angah segera pulang, kerana pakaian seragam dan keperluan lain sudah disediakan.

“Ayah sedia memaafkan segala perbuatan Angah, tetapi Angah tolonglah pulang ke pangkuan keluarga. Kami semua risau akan keselamatan Angah,” katanya.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular