Nuffnang Ads

SAJIAN KAMI

BERITA-BERITA KASUS JENAYAH SEKSUAL DAN BERITA-BERITA SEMASA..

Khamis, 1 November 2012

Tv3 disaman RM10 juta mungkin selesai luar mahkamah


Jurey Latiff


KUALA LUMPUR - Penerbit drama, Jurey Latiff Mohd Rosli mungkin akan menyelesaikan kes saman fitnah yang difailkannya berjumlah RM10 juta terhadap Sistem Televisyen Malaysia Berhad (TV3) di luar mahkamah.

Peguam Norafzaniza Samsi yang mewakili Jurey Latiff, dan Jason Wee bagi pihak TV3 memaklumkan perkara itu kepada Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Nik Hasmat Nik Mohamad dalam kamarnya di sini, semalam.

Mahkamah menetapkan 30 November ini, untuk sebutan bagi mengetahui hasil perbincangan kedua-dua pihak.

Bagaimanapun, sekiranya kedua-dua pihak gagal mencapai jalan penyelesaian, mahkamah menetapkan perbicaraan pada 13 dan 14 Mei tahun depan.

Jurey Latiff memfailkan saman itu terhadap TV3 pada 13 Januari 2009, berhubung perkataan fitnah yang disiarkan mengenainya dalam rancangan Melodi pada 21 September 2008 dengan niat jahat yang didakwa merosakkan reputasinya sebagai penerbit.

Selain menuntut ganti rugi RM10 juta, penerbit itu turut menuntut ganti rugi teruk, teladan, kos dan relif lain.

TV3 dalam pernyataan pembelaan yang difailkan pada 10 Februari 2009 berkata, perkataan itu disiarkan dalam keadaan perlindungan bersyarat dan sebagai penyiar awam, ia mempunyai kewajipan sosial dan moral untuk menerbitkan apa sahaja pengetahuan mengenai penerbit yang tidak jujur bagi membolehkan orang awam mendapat pengetahuan.

PENCARIAN DIBLOG INI

Arkib Blog

Anda juga perlu baca

Related Posts with Thumbnails

Pengikut

Test for your internet speed

Ads

Catatan Popular